Vanaf 6 mei op RTL4 en Videoland

Duurzame Roadtrip

In 2023 is het zover; het eerste Nederlandse, duurzame reisprogramma is te zien op tv. Wij kruisen Nederland door om te zien waar de mooiste, meest interessante, duurzame projecten, initiatieven en hotspots zijn.

Ons manifest

Wij vertellen de verhalen van duurzame doeners. Om dominostenen om te gooien en jou aan te zetten tot nieuwe, duurzame routes.

Duurzaam doen. Rome is niet in 1 dag gebouwd. Duurzaam zijn we met z’n allen ook niet in 1 dag. In plaats van te kijken naar wat we niet doen, kijken wij naar wat er wel gebeurt. Met een flinke dosis positiviteit. Kritiek op wat er niet gebeurt mag er zijn. Daar zijn andere platforms voor.

Duurzaam doen. Waar duurzaam doen bij de 1 vanzelfsprekend is, is het voor de ander een ver-van-mijn-bed-show. Iedereen heeft zijn eigen tijd. En dat is allemaal prima.

Duurzaam doen. Het is soms heel nieuw. En daarom mogen we fouten maken. Want waar we nieuwe wegen bereizen, komen we onszelf wel eens tegen. Omdat we de verkeerde afslag namen. Samen zorgen we ervoor de juiste route te vinden.

In Duurzame Roadtrip reizen wij door Nederland en laten we jou duurzame acties, hotspots en projecten zien. Een reis die niet gemakkelijk, maar altijd boeiend en inspirerend is.

TV format

Duurzaam gedrag normaliseren is ons gezamenlijk doel. Maar hoe? Want ons gedrag veranderen is stiekem het moeilijkste dat er is.

In Duurzame Roadtrip crossen we Nederland door, bekijken we de leukste, duurzame hotspots en bezoeken we toffe, duurzame projecten en organisaties.  

De één wordt financieel getriggerd, de ander omdat de buurman het doet, weer een ander zoekt inspiratie en informatie over duurzame keuzes. Met een no-nonsense, open blik reizen we dit voorjaar door Duurzaam Nederland in het reisprogramma Duurzame Roadtrip. Ons doel: laten zien dat duurzame keuzes maken leuk, verbindend en goed voor je is.

 

 

Online campagne

Vanaf half april vind je hier een totaal andere site. Dan start de online campagne van Duurzame Roadtrip.

Van business-to-business gaan we dan naar business-to-consumer met duurzame vacatures, handige, downloadable routes en checklists. In de online campagne inspireren we onze doelgroep om duurzame keuzes te maken, te kiezen voor duurzame organisaties en het programma Duurzame Roadtrip te bekijken.

Tijdens de looptijd van het programma (ook op Videoland) vind je hier onder andere korte video items, duurzame (shop, woning, vakantie, food) routes en handige tips en inspiratie van onze partners. 

Social media

Vanaf eind april starten onze social kanalen met een Duurzame Roadtrip Challenge. Kijkers reizen met ons mee door Duurzaam Nederland. Wie duurzaam doet naar aanleiding van ons programma maakt kans op leuke, duurzame prijzen.

meedoen?

L

Duurzame Brand Keuzes

Duurzaam doen. Het voelt gewoon en is tegelijkertijd bijzonder. Jij doet duurzaam. Maakt keuzes voor de toekomst. Alleen niet iedereen ziet dat. Terwijl het inspireert. Terwijl je met jouw duurzame keuzes slim profileert. Uit diverse marketing trendrapporten blijkt dat inzetten op duurzaamheid in 2023 de sleutels tot succes zijn. Duurzaamheid is naast prijs en beschikbaarheid een serieuze component in het aankoopproces van veel consumenten. 

L

Duurzame Doorzetters

Om de energietransitie mogelijk te maken hebben we Duurzame Doorzetters nodig. Mensen die dagelijks impact willen maken. Als je een nieuwe job zoekt, zijn er op dit moment heel veel keuzes. Waarom zou je dan voor duurzame organisaties kiezen? Dat wordt meer dan duidelijk in de items die we voor prachtige organisaties mogen maken.

L

Duurzame Routes

In Duurzame Roadtrip crossen we door Nederland en leggen we verschillende duurzame routes af. Zo zijn er duurzame shoproutes in steden, maar zoeken we ook verschillende woningen op om te zien hoe je deze verduurzaamt. 

L

Duurzame Drive

In de Duurzame Drive (i.s.m. Alphabet, onderdeel van BMW Group) halen we bevlogen mensen, bekend en onbekend, politici op om hen (elektrisch) te vervoeren van A naar B. In 1 minuut achterhalen we hun drive om duurzaam te doen. Wat was het moment waarop zij dachten “nu ga ik het anders doen”. Waar halen zij hun duurzame drive vandaan?

L

Werkproces

Als opdrachtgever werken wij samen in de Duurzame Roadtrip. Wij gaan, net als de kijker, samen op reis om de meest impactvolle branded content te maken. We starten met een brainstorm, schrijven scripts, produceren de draaidag(-en) en monteren met een professioneel team duurzame content. Als opdrachtgever geef jij akkoord op script en item waarna wij het gereed maken voor uitzending en publicatie.

L

Fast Facts

 Duurzame Roadtrip is te zien:

* van 6 mei t/m 10 juni
* elke zaterdag om 16.30 uur op RTL4
* een jaar op Videoland
* met landingspagina op RTL.nl en RTLXL

Deel jij jouw duurzame verhaal op tv? Dan staan jij duurzame tips/ inspiratie/ aanbieding ook online en doe je automatisch mee in de social campagne.

 

Over ons

RBL Media. Het net iets anders doen.

Met kwaliteit in inhoud en creativiteit in vorm.

Vol lef en puurheid. Omdat we impact willen maken.

Betekenisvolle content. Dat is waar wij ons elke dag voor inzetten. Omdat je veel mensen bereikt met een waardevolle boodschap. Omdat het aanzet tot nadenken, inspiratie en ander gedrag. Omdat het zoveel verschil maakt. En heel eerlijk: omdat wij dit simpelweg het allerleukste werk vinden. Wij produceren tv-programma’s en organiseren concerten.

RBL Media

Erik de Rodestraat 47
1363 LH Almere-Poort

EMAIL

info@rblmedia.nl